Rengeteg oldalon olvasni a törölt AdSense számlákról, ahol sokan megkérdőjelezik a Google korrektségét. Sokukat teljesen jogosan zárják ki az AdSense-ből, ám néhány esetben már nem ilyen egyértelmű a helyzet. Annak eldöntése, hogy egyes esetekben megalapozott volt-e a kizárás igen nehéz.
Mivel az AdSense szabályzata tartalmazza, hogy a Google egyoldalúan és érdemi indoklás nélkül felbonthatja a hirdetésmegjelenítőkkel kötött megállapodást, a kizárások megalapozottságán vitatkozni értelmetlen.
Most újabb ajánlásokat fogalmazott meg a Google, ami vélhetően sokakat fel fog háborítani, hát még ha ez a jövőben tovább növelni az érvénytelen kattintások és ezzel együtt a kizárások számát is, ahogy azt az AdSense blogon kilátásba is helyezte a Google.

Most újabb ajánlásokat fogalmazott meg a Google, ami vélhetően sokakat fel fog háborítani, hát még ha ez a jövőben tovább növelni az érvénytelen kattintások és ezzel együtt a kizárások számát is, ahogy azt az AdSense blogon kilátásba is helyezte a Google.
Ezentúl még nagyobb hangsúlyt fognak fektetni arra, hogy a fizetett klikkek mögött valódi érdeklődés és így potenciális vásárló álljon. Most úgy tűnik, hogy a véletlen klikkelések kiszűrése van napirenden a Google-nél. Arra kérik az AdSense rendszerben résztvevőket, hogy kerüljék a véletlen klikkeléseket eredményező hirdetésmegjelenítéseket és külön kiemelik az alábbi három pontot, mint elkerülendő hirdetési helyeket.
- Flash játékok közvetlen közelében
- Pop-up vagy letöltés ablak mögött
- Navigációs gombok, például legördülő menü vagy menüpontok közelében
- Flash játékok közvetlen közelében
- Pop-up vagy letöltés ablak mögött
- Navigációs gombok, például legördülő menü vagy menüpontok közelében
Ezek egyike sem túl konkrét dolog, de azért aki felméri mi a Google célja ezen pontok betartatásával az el tudja dönteni érinti-e saját oldalait az új szabályozás.
Minden olyan helyet érdemes kerülni a hirdetések elhelyezésénél, ahol a felhasználók eleve vadul klikkelgetnek és ezáltal véletlenül rányomhatnak egy AdSense hirdetésre is. A cél egyértelmű: a látogatók csak akkor klikkeljenek a hirdetésre, ha azt elolvasták és tényleg érdekli őket.
Nyilván vannak oldalak, ahol pont arra ment ki a játék, hogy sokan klikkeljenek félre, azaz így próbálták manipulálni a kattintások számát. Ez persze kárt okozott a hirdetőknek és ezért tenni kellett ellene.
Ez a hivatalos álláspont, de biztos vagyok benne, hogy azok, akiket kizártak az AdSense programból - pláne akiket saját véleményük szerint jogtalanul - nem így fogják értékelni és csak egy újabb "támadási felületet" látnak a dolog mögött.
Véleményem szerint azonban továbbra is az AdSense marad a legjobb bevételi lehetőség a korrekt honlaptulajdonosok számára, de nekik is oda kell figyelni arra, hogy ne a hirdetők kárára gazdagodjanak, hanem mindkét (mindhárom) fél megelégedésére.