Ennek legfőbb oka a kevés hirdető és ebből adódóan a versenyhelyzet hiánya. Egyszerűen nincs aki felverje az árakat és ez alól csak a jobban fizető témák a kivételek.
Az AdSense specialitása, hogy a kisebb cégek számára is könnyen elérhető, mondhatni megfizethető hirdetési forma. Pont ezért itthon és szerte a világban is leginkább a szórólapozásnak, reklámújságoknak és egyéb olcsó hirdetési formáknak jelentett konkurenciát. Egy nagyobb cég már meg tudja fizetni a TV, Rádió reklámot, az óriásplakátok tömegét, vagy az online világban egy nagy portál címoldalát.
Ezek a cégek érthető módon nem alkalmazták eddig a "kicsik" hirdetési technikáit.
Ez valamilyen szinten aztán ráragadt az AdSense-re is, hisz ha megnézzük a hirdetéseket, akkor láthatjuk, hogy az igazán nagy hirdetők szinte meg sem jelennek. Ez talán magyarázható azzal, hogy a weboldalakat közvetlenül megkeresve kedvezőbb árat érhetnek el a reklámügynökségek, mintha még a Google-nek is kifizetnék a jutalékot.
Ez a taktika azonban azt eredményezi, hogy a nagy cégek a lehetséges célközönségnek igen komoly részét nem érik el reklámjukkal. Arról már nem is beszélve, hogy a kattintás alapú hirdetésekkel még a nagy megrendeléseknél is kedvezőbb áron érhetőek el a potenciális ügyfelek.
Minden bizonnyal erre kezd most ráébredni a piac és ennek egyik első bizonyítéka az itt látható hirdetés, amit a mai nap több oldalon is láttam már.
Remélhetőleg a példa ragadós lesz és ebben az esetben igen komolyan fellendülhet a hazai keresőmarketing piac, valamint ezzel együtt az AdSense megjelenítők is számíthatnak a bevételeik növekedésére.
Remélhetőleg a példa ragadós lesz és ebben az esetben igen komolyan fellendülhet a hazai keresőmarketing piac, valamint ezzel együtt az AdSense megjelenítők is számíthatnak a bevételeik növekedésére.