Úgy tűnik nem csak idehaza fogadták értetlenül az oldalgazdák az új AdSense szabályokat, mert a Google most egy pontosítást tett közzé erről.
Többen ellentétesnek találták a hatékony hirdetés-elhelyezésre tett ajánlásokat a véletlen klikkelések kiszűrését szolgáló új szabályokkal. Ezt is próbálja a Google feloldani néhány konkrét példán keresztül, melyek úgy gondolom megnyugtatóak a webmesterek számára.
Ezek szerint a következő hirdetések teljesen szabályosak:

Látszik tehát, hogy az nem baj, ha hasonlít a hirdetés az oldal tartalmára, mert aki ezekre klikkel, az - függetlenül attól, hogy az oldal tartalmának hiszi-e - elolvassa annak tartalmát és ezért kattint.
A véletlen klikkeléseket eredményező hirdetés-elhelyezésre a Google ezt hozza példának:

Elég egyértelmű, hogy a példában látható menüszerkezet az AdSense hirdetés fölé nyílik le, így valóban könnyen eredményezhet véletlen klikkelést. Gondoljunk csak arra, hogy egy ügyetlenebb, vagy figyelmetlenebb látogató a "Biography" menüpontra szeretne klikkelni, de a menü bezáródik és így akaratán kívül a hirdetésre klikkel.