Friss topikok

Keresés

Google Analytics újítások

2007.05.08. 21:13 harzol2

Komoly átalakításon esett át a Google Analytics.
Az ingyenes és rendkívül sok információt szolgáltató webstatisztika által mért adatokat a Google ezzel a változtatással igyekszik még könnyebben feldolgozhatóvá tenni. Elsőre rémisztően hathat a megváltozott dizájn és menüszerkezet, de szerintem hamar meg fogjuk szokni és talán még meg is szeretjük azt. Mindenesetre akinek nem tetszenek a változások az még el tudja érni a megszokott módon is oldalainak statisztikáját, legalább egy hónapig.
Google Analytics 
Két fő újítás van, mely pluszt tud nyújtani a szolgáltatás igénybevevőinek:
Ezen túl e-mail értesítő küldhető a statisztikai adatok tetszőleges részéről meghatározható időközönként bármely e-mail címre. Ez sok esetben jól jöhet, például egy a hirdetőnek is be tudunk rendszeresen számolni a látogatottságról. Természetesen nem csak e-mailben, hanem közvetlenül az Analytics-ből is exportálhatjuk az adatokat.
Másik nagy újítás a személyre szabható statisztikai képernyők. A web2 korában ez akár alap elvárás is lehetne, de azért most egy ingyenes webstatisztikáról van szó. Kitesszük magunknak azt a pár adatot egy saját oldalra, amit gyakran nézünk, ezzel lerövidítve a napi rutinunkat az Analytics-ben.
 
Még sok apró változás történt az említetteken és a dizájnváltozáson túl, de ezek többnyire csak kényelmi funkciók.
Alapvetően úgy gondolom jól sikerült a megújulás, azonban találtam egy hibát is. Az egyik oldalamnál az új interfész mellett nem látom egy időszak adatait, míg a régi mellett tökéletesen megjelennek.
A Google mentségére szolgáljon, hogy használják a mostanában divatos Beta jelzőt az új interfészhez.

14 komment

Címkék: google webstatisztika analytics

A bejegyzés trackback címe:

https://kereso.blog.hu/api/trackback/id/tr1072938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prontvai Zsolt · http://ingyencuccok.blogspot.com 2007.05.08. 22:32:42

Akármit is csinálok nekem mindig a régi dizájn jön be.
Hol lehet beállítani az új lehetőségeket?

Prontvai Zsolt · http://ingyencuccok.blogspot.com 2007.05.08. 22:53:56

Elolvastam a GyIKot és megtaláltam. Sajna nekem még várnom kell. Brű-hű-hű... Amit eddig láttam belőlle elég biztató.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.05.09. 09:03:41

Van ahol tettek olyan említést, ami alapján 1-2 héten belül lesz elérhető mindenki számára.

bellini · http://bellini.blog.hu 2007.05.09. 23:46:00

Pontosan hova kell beszurni, hogy merje az oldalam latogatottsagat, mert en beraktam a ele de semmi sehol.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.05.10. 08:38:40

Elég a lezáró body tag elé, de az eredményt nem fogod azonnal látni. Lehet akár 1 nap is, mire az első adatokat mutatni kezdi. (utána már nem lesz ekkora elmaradás)
Ha azt írj, hogy "Waiting for data", akkor már rendben van.

bellini · http://doily.hu 2007.05.10. 10:36:25

Sikerült, jól csináltam, csak én azt hittem már egyből este nézhetem az adatokat, de most már mutatja :D

Manoi 2007.05.11. 13:56:22

Lehet, hogy csak nekem nem tetszik az új felület, de elég sokáig tartott megtalálni a dolgokat!
Legnagyobb kutatást az időszak beállítása jelentette számomra.
Ezzel lehet, hogy egyedül vagyok, de tényleg nem volt egyértelmű, hogy mit kell csinálnom.

Meg ha már személyre szabható a dashboard, akkor jó lenne, ha nem csak egy oldal adatait lehetne kipakolni egy lapra, hanem mondjuk tetszőleges oldalét (Kis telhetetlen :))

Azt, hogy 6-os IE alatt egy rakás riport nem jelenik meg írjuk a béta számlájára.

Biztos, hogy jó lesz idővel és megszokni meg kell, mert ez lesz és pont.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.05.11. 14:03:58

Nekem is nagyon nem tetszett elsőre, de ezzel többnyire mindenki így van, aztán megszokja.
Én most ott tartok, hogy nem tűnik rosszabbnak, de még nem vagyok elragadtatva tőle.
A Dashboard-ra nekem is csak egy dolgot sikerült kipakolni, de azt még mindig nem akarom elhinni, hogy ennyit is lehet. Így semmi értelme a dolognak.
Időszak nekem adta magát, ellenben mást én is keresgéltem.
IE témában meg nem tudok nyilatkozni, mert azzal csak a saját oldalaimat vizslatom néha, azt is csak kényszerből.

bigpe · http://www.klikkmania.hu 2007.05.13. 09:14:09

Az első benyomásaim nekem is elég vegyesek, de így néhány nap után inkább negatív az összekép.

A design oltárán mintha feláldozták volna a használhatóságot. Funkcióban a pdf és emailen kívül nagyon nem tudnak újat nyújtani, viszont azáltal, hogy ők próbálják megmondani mi a fontos (a bazi nagy számok) elveszik a statisztika programok lényegét: had találjam meg azt, amit én akarok kimutatni a számokból.

ui: az időintervallum beállítása meg egyenesen katasztrófa az előzőhöz képest

Juhász Attila · http://blog.forumkereso.hu 2007.05.13. 11:19:20

Hát ... Én is próbálom megszokni az új verziót, mert hasznos funkciók is kerültek bele, de végül mindig a réginél kötök ki. Nagyon nem tetszik, hogy a grafikonnál, ezáltal az automatikus riportoknál is, az egy hónapnál kisebb intervallumokat is ráerőlteti az egy hónapos grafikonra. Nem tetszik az sem, hogy a régivel ellentétben nem lehet napon belüli grafikont készíteni. Lehet persze, csak nagyon megszoktam az előzőt. Tudom, hogy béta, de ahhoz képest is elég bugos egyelőre. Na de legyünk türelemmel, lesz ez még jobb is. :)

bellini · http://kakukk.ro 2007.05.13. 11:45:19

Engem az zavar, hogy mindent egybe mutat, összesíti az adatokat, nem tudtam eddig napra lebontani. Nem kaptam meg azt az opciót.

Akos 2007.05.14. 09:50:40

Úgy látszik, más sincs elájulva ettől az új, hülyegyerekeknek készült stílustól. Én kb. 1 percig nézegettem, aztán visszatértem az előző felülethez, és ameddig megtartják, valószínűleg azt fogom használni.

A napon belüli grafikon hiánya, és úgy általában az időbeli trend elb.szott grafikonja tényleg röhejes.

Profit · http://tozsdesed.googlepages.com/ 2007.06.30. 17:02:58

Nálam az új design gyakorlatilag rögtön megjelent. Kicsit macerás is volt, amíg megszoktam. Mostanra viszont élvezem az előnyöket. Messze
a legprofesszionálisabb statmérő.

Mindent egybe mutat? A napokra lebontás rohadt egyszerü. A kalendáriumban ki kell jelölni azt a napot aminek a statisztikájára kiváncsiak vagyunk és már nézhetjük ki. Alapértelmezetten egy teljes
hónap statját mutatja.

Keresőoptimalizálás, keresőmarketing blog · http://hungarianseo.blog.hu 2007.07.24. 14:25:58

Szerintem az Analytics sokkal részletesebb és jobb statisztika, mint az Awstat, igaz az is ingyenes.
Amit marketing szempontból pedig kitűnőnek tartok, az a conversation goals...
süti beállítások módosítása