Komoly átalakításon esett át a Google Analytics.
Az ingyenes és rendkívül sok információt szolgáltató webstatisztika által mért adatokat a Google ezzel a változtatással igyekszik még könnyebben feldolgozhatóvá tenni. Elsőre rémisztően hathat a megváltozott dizájn és menüszerkezet, de szerintem hamar meg fogjuk szokni és talán még meg is szeretjük azt. Mindenesetre akinek nem tetszenek a változások az még el tudja érni a megszokott módon is oldalainak statisztikáját, legalább egy hónapig.
Két fő újítás van, mely pluszt tud nyújtani a szolgáltatás igénybevevőinek:
Ezen túl e-mail értesítő küldhető a statisztikai adatok tetszőleges részéről meghatározható időközönként bármely e-mail címre. Ez sok esetben jól jöhet, például egy a hirdetőnek is be tudunk rendszeresen számolni a látogatottságról. Természetesen nem csak e-mailben, hanem közvetlenül az Analytics-ből is exportálhatjuk az adatokat.
Másik nagy újítás a személyre szabható statisztikai képernyők. A web2 korában ez akár alap elvárás is lehetne, de azért most egy ingyenes webstatisztikáról van szó. Kitesszük magunknak azt a pár adatot egy saját oldalra, amit gyakran nézünk, ezzel lerövidítve a napi rutinunkat az Analytics-ben.
Még sok apró változás történt az említetteken és a dizájnváltozáson túl, de ezek többnyire csak kényelmi funkciók.
Alapvetően úgy gondolom jól sikerült a megújulás, azonban találtam egy hibát is. Az egyik oldalamnál az új interfész mellett nem látom egy időszak adatait, míg a régi mellett tökéletesen megjelennek.
A Google mentségére szolgáljon, hogy használják a mostanában divatos Beta jelzőt az új interfészhez.
A Google mentségére szolgáljon, hogy használják a mostanában divatos Beta jelzőt az új interfészhez.