Épp most kaptam meg a Takarékszövetkezeti Hírlevelet, amire egyébként még 1-2 éve én iratkoztam fel az egyik ilyesmire használt e-mail címemmel. Az eddigi 5-6 levéllel, amit innen kaptam nem volt semmi gond, de ez a mostani egy kicsit kiakasztott.
Elég sokáig tartott ugyanis letölteni a leveleimet, amit ez a levél okozott. Kibírtam azt az 5-10 másodpercet, de azért megnéztem a levél méretét és megdöbbenve tapasztaltam, hogy 1,5 mega. A nagy méret oka egyébként az, hogy a levél legnagyobb része kép formátumú.
Hirtelen felindulásomban megpróbáltam leiratkozni a hírlevélről, ám a megadott link nem működik. Feltételezem nem szándékosan nem lehet leiratkozni, de ez nem sokat javít a hírlevél küldőjének megítélésén. Ami végképp kiakaszthatja az "olvasókat", az pedig még csak ezután következett, ugyanis a hírlevél további 2 példányban is megérkezett és még nem tudni, hogy lesz e folytatás. Eddig mindenesetre 4,5 mega terhelte postafiókomat és gondolom még pár száz egyéb "érdeklődőét".
Ez egy tökéletes példa arra, hogy hogyan lehet negatív hatást elérni a rosszul menedzselt hírlevelekkel még akkor is, ha amúgy betartjuk a törvényi előírásokat. (Ebben az esetben a leiratkozás működésképtelensége okán még ez sincs meg.)
Aligha éri el ugyanis az efféle hírlevél a kívánt hatást, ellenben sokakban vált ki ellenérzést. A küldő nem csak felbosszantja a potenciális ügyfeleket, de a hozzá nem értésről is egyértelmű tanúbizonyságot tesz.
Oda kell tehát figyelni arra, hogy a világháló marketing szempontból sok mindenben eltér az IRL világtól. Míg postaládánkba dobott nyomtatott prospektus nyugodtan tele lehet képekkel és még akkor sem vált ki negatív hatást, ha 3 példányban dobják be, addig az online világban ez másképp működik.