Friss topikok

Keresés

Etarget teszt

2006.10.03. 19:50 harzol2

Mint azt gondolom többen láttátok is, egy darabig Etarget hirdetések futottak a Keresőblogon.
Kalmi lehetővé tette számomra, hogy teszteljem a rendszerüket egy partneroldal szempontjából. Tapasztalataimat megpróbálom összefoglalni, elsősorban az AdSense-hez viszonyítva.
Az Etarget rendszerébe nem nagyon szoktak csak úgy oldalakat regisztrálni. Ez részben abból adódhat, hogy egészen a közelmúltig napi 30.000 oldalletöltést szabtak meg a regisztráció alsó határának, másrészt a számlaképesség is elengedhetetlen feltétel. Most már nincs megadva minimálisan szükséges látogatottság, ám továbbra is elsősorban a nagyobb oldalaknak érdemes csatlakoznia.
Ha valaki felvételt nyer a partnerek közé, akkor egy sokkal kevésbé okos adminfelülethez kap hozzáférést, mint az AdSense, ám mégis sok használható adathoz jut. Új oldalt nem lehet csak úgy simán hozzáadni "fiókunkhoz", azt minden esetben kérni kell.
Az oldalba illeszthető kódot saját magunknak kell HTML és CSS segítségével testreszabni, ami jóval kényelmetlenebb, mint az AdSense esetében és könnyű elrontani is. A kellő tudás birtokában azonban tetszés szerint alakíthatjuk a hirdetések formátumát, mind méretben, mind színben. Nem csak az előre beállított méreteket használhatjuk, hanem akár a leglehetetlenebb szélességű és magasságú hirdetési dobozokat hozhatunk össze.
Mivel az Etarget hirdetései kicsit hosszabbak, mint az AdSense hirdetések, így csak nagyobb formátumokat érdemes kialakítani és egyetlen hirdetés megjelenítéséhez is több hely kell.
Etarget főoldal























Az adminfelületen többek között a következő alap statisztikai adatok érhetőek el, melyeket bármely időszakra bontva, vagy egyben is lekérhetünk:
Oldalletöltések, hirdetések megjelenésszáma, kattintások száma, átkattintási arány, jutalék, átlagos jutalék.
 
Van azonban két olyan dolog, amiben az Etarget adminrendszere többet is tud nyújtani az AdSense-nél:
Kulcsszavakra rákeresve megtudhatjuk mennyibe kerül az első, második... helyen a megjelenés, de akár az összes szót is lekérhetjük, így akár a legjobban fizető kulcsszavak listáját is megnézhetjük. (AdWords-ből is kinyerhetőek az egyes kulcsszavak árai, de az nincs az AdSense-be integrálva.)
Ennél talán kevésbé hasznos, de valószínűleg érdekesebb, hogy megnézhetjük mikor, milyen kulcsszóhoz kapcsolva és mennyiért kattintottak oldalunkon.
 
A legmeglepőbb számomra az volt, hogy az Etarget azon a területen tudta megverni a Google-t, amin azt a legjobbnak tartjuk, vagyis az Etargetnek sikerült relevánsabb hirdetéseket megjelenítenie, mint az AdSense-nek. Ezeket a hirdetéseket sokkal stabilabban kapcsolta hozzá az oldalhoz, vagyis aloldalankén és az idő múlásával sem nagyon változtak. A relevánsabb (és talán újdonságnak ható) hirdetések miatt az átkattintási arány jóval magasabb volt, mint ugyanezen a helyen az AdSense hirdetések esetében és ennek következtében a bevétel is számottevően magasabb volt. A fizetett jutalék az Etargetnél ugyan csak 50%, de a 20 forintos minimum hirdetési díj miatt nincsenek 1-2 centes kattintások, mint az AdSense-ben. Ennek ellenkezője is igaz azonban, mert nem találkoztam nagyságrendekkel drágább klikkeléssel sem.
Hosszabb távon negatív hatása lehet a ritkán változó hirdetéseknek, ha sok a visszatérő látogató, de rövidtávon mindenképpen jobban kapcsolódó reklámokat jelentett. Olyan sem fordult elő az Etarget esetében, hogy nem jelenített meg hirdetést, mint néha az AdSense.
 
Van néhány olyan dolog, ami elég zavaros az Etarget statisztikáiban. Ezek feltehetően abból adódnak, hogy keresőkben és egyéb weboldalakon egyaránt jelenítenek meg hirdetéseket, valamint a hirdetési kódot elég könnyű elrontani. Ezzel kapcsolatban már írtam egy postot a Keresőblogon, amire Kalmi az Etarget részéről érdemben reagált is. Ezen a területen biztos, hogy változtatniuk kell, mert hirdetőkben és weboldal tulajdonosokban egyaránt komolytalan kép alakulhat ki róluk, ha azt látják, hogy a "kőműves" szó a 10. legkeresettebb.
 
Hirdetői szempontból azokra a kulcsszavakra mindenképpen érdemes az Etargetben hirdetni, amelyek az AdSense-ben már nagyon drágák, de ha olyan területen szeretnénk megjelenni, ahol nincs nagy tülekedés, akkor még jobban járhatunk a Google rendszerével.
 
Véleményem szerint azoknak a weboldal üzemeltetőknek érdemes az Etargetet választania, akiknek oldalukon viszonylag nagy hely áll rendelkezésre a hirdetések megjelenítésére és egy-két nagy látogatottságú oldaluk van. Nekem sok oldalamon jelenik meg AdSense hirdetés és a felületek is igen korlátozott méretűek, így nem fogok váltani.
 
Összességében úgy gondolom, hogy az Etargetnek van egy biztos támasza, hiszen a hazai keresők - elsősorban az egyre erősebb tango - aligha tudnak Google féle hirdetéseket megjeleníteni. Ezzel az alappal az Etargetnek lehet jövője a hazai piacon, de ehhez először is hirdetői bázisát kell megerősíteni, ami a kulcsszavak drágulását eredményezné. Ekkor már a kisebb weboldalak tulajdonosainak is jobban megérné az Etargetre váltania, amit minden bizonnyal sokan meg is tennének. Ehhez azonban az adminisztrációs felületük felhasználóbarátabbá tétele elengedhetetlen lesz.
 
Még egy érdekesség, amivel épp ma találkoztam. Az Etarget hirdetése a Google hirdetések között:
Etarget hirdetés a Keresőblogon

12 komment

Címkék: hirdetések etarget adsense kulcsszó pénzkeresés

A bejegyzés trackback címe:

https://kereso.blog.hu/api/trackback/id/tr5615621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.10.03. 20:58:52

Ez jó, hasznos! Jó ötlet az összehasonlítás erről az oldalról :-)

Toto 2006.10.22. 02:58:57

A Google csak es kizarolag azert nem ad magyar lapokra relevans hirdeteseket, mivel nincsenek magyar hirdetok. Amugy a magyar kulcsszavakra is remekul mukodik, hiszen a google.hu-n is rengetegen keresnek.

tjozsef · http://forum.ingyen.org 2006.11.05. 18:45:04

Még mindig számlát kell adni kifizetéshez?

Akos 2007.01.20. 08:53:40

A Google is hirdet(ett) az Etargeten: onlinemarketing.blog.hu/2006/12/22/google_hu_ujabb_kis_lepes

És már nincs akadálya a Google-lal párhuzamosan másik szövegfüggő hirdetés alkalmazásának: www.jensense.com/archives/2007/01/its_official_yo.html

(már persze ha a másik rendszer is engedélyezi...)

Tarr Krisztián · http://blog.kristarr.com 2007.02.27. 20:55:46

Az eTarget hirdetéseit használtuk oldalainkon az elmúlt jónéhány hónapban.
Mivel cégünk nem Magyarországon tartózkodik elõre megkérdeztük, hogy ki leszünk-e fizetve.
Látván a forgalmat a Magyar nyelvü oldalainkon, rögtön kijelentették, hogy "semmi akadálya majd megoldjuk valahogy amikor oda kerül a sor".
Na most, hogy odakerült a sor és küldenénk a számlát, kijelentették, hogy sajnos már nem lehetséges, mert minden hónap 15-ig, ki kellett volna állítanunk a számlát.
Érdekes, hogy nekünk errõl eddig senki nem szólt. Ugyhogy most ott tartunk, hogy pár száz ezer forintnyi bevételünk odaveszett.
Kíváncsi vagyok, hogy az eTarget mihez kezd a pénzzel, amit mi kerestünk nekik. Talán visszaadják a hirdetõknek?
Vagy az eTarget vezetõi mennek belõle nyaralni az idén?
Gondolkozunk rajta, hogy érdemes lenne e a magyarországi leányvállalatunknak perre vinnie a dolgot az eTargettel szemben.

Tarr Krisztián · http://blog.kristarr.com 2007.02.27. 20:59:15

Az elõzõ hozzászólásomra szívesen várok hozzászólásokat a blog.kristarr.com személyes oldalamon.

Elõre is köszi!

Krisz

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.02.28. 18:34:10

Kedves Krisz,

1. a forgalmat nem ismertuk, hisz nem volt hozzaferheto adat.
2. az etarget linkek rovid ideig voltak elerhetoek, hisz valojaban a szponzoralt linkeken kivul nem volt mas tartalom ezeken az oldalokon. Igy kizartunk Benneteket a partneri halozatunkbol - ugyanigy tett a Google is.
3. kuldtunk egy emailt is arrol, ahogyan az osszes partnerunknek is, hogy minden honapban kerjuk a szamlat kiallitani. Veletek oktoberben megszuntettuk az egyuttmukodest - erdekes, hogy februar vegen ebredsz ra, arra, hogy valaha futattal etarget linkeket az oldalon.
4. az osszeget visszaadtuk a hirdetoknek.

Zsolt · http://www.freerolls.hu/ 2007.05.04. 00:06:22

Engem is az érdekelne hogy szükséges e számlaképesség a kifizetéshez? Pont a mai naptól jelennek meg nálam is a hírdetések, és tökéletes passzol az oldal témájához.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.05.04. 00:15:27

Tudomásom szerint csak számla ellenében fizet az Etarget.

Admin · http://www.googletop10.hu 2007.09.28. 17:21:46

Az eTargettel régebben volt némi együttműködésünk. VOLT.

lovaszij · http://kalauz.hu 2009.01.25. 17:23:52

Egy viszonylag friss tapasztalat: a www.kalauz.hu közösségi keresőportálon 2008. második felében több hónapon keresztül futtattuk a Google AdSense mellett az Etarget hirdetéseit. Aztán levettük. Oka: az Etarget - ellentétben a Google-lal - nem tudott a tartalomhoz illő hirdetéseket dobni az oldalainkra.

fxman · http://vilagtrend.hu 2009.03.24. 13:00:18

A vége a legjobb!!!
Ebből is látszik, hogy a Google a legnagyobb.
süti beállítások módosítása