10 nap múlva autómentes nap lesz és egyben CriticalMass is.
Ez így még elég messze áll ennek a blognak a témájától, de ha azt nézzük, hogy miként vált ez a rendezvény ennyire népszerűvé, akkor máris a témánál vagyunk.
Adott egy csomó fiatal, aki szeret biciklizni. Mivel fiatalok, gyakran neteznek és közülük sokan honlapot is szerkesztenek, vagy blogot írnak. Adott továbbá rengeteg szimpatizáns, akik támogatják a kerékpározást, a környezetvédelmet és ezzel együtt ezt a rendezvényt is. A CriticalMass szervezői ebben látták meg a lehetőséget és ezzel rendkívül hatékony online kampányt indítottak útjára.
Közzétettek honlapjukon logókat, bannereket és arra kérték látogatóikat, hogy amennyiben lehetőségük van rá jelentessék meg azokat szabad felületeiken. Szabad felület pedig szinte mindenhol van az online világban, legfeljebb nem szeretnék azt elherdálni.
No de mi van, akkor, ha egy számunkra kedves nonprofit rendezvényt tudunk ezzel támogatni?
Elindul egy öngerjesztő folyamat, hiszen a megjelenített hirdetések nem csak résztvevőket hoznak a Criticalmass számára, hanem újabb támogatásra hajlandó honlap és blogtulajdonosokat.
Nem csak maga az (ingyen)reklám az ami hatékonnyá teszi a CriticalMass népszerűsítését, hanem a reklám személyes jellege is, hiszen gyakran társul mellé némi szöveges magyarázat is, főleg a blogokban.
No ezek után én se tudok már mást mondani, mint, hogy irány a CriticalMass!