Újjáalakulása óta figyelemmel követem a Webreklám tevékenységét és most megpróbálom összefoglalni tapasztalataimat, véleményemet.
A rendszer mindenképpen átgondolt és van benne lehetőség, várhatóan a jövőben komolyabb szerepet fog betölteni a hazai hirdetési piacon, ám most még csak az út kezdetén tartanak.

A Webreklám, mint köztes szereplő biztosítja az Adservert és intézi a számlázást, jutaléka pedig csupán 20%, ami nem mondható magasnak. Kockázatunk is csökken, hiszen a Webreklám nem engedheti meg magának, hogy kifizettesse a meg nem jelent hirdetéseket és a webgazdának sem kell futniuk a bevételek után. A kockázat és a számlázási gondok tehát nagyrészt lekerül a vállunkról.
A 2-3 forintos átkattintási árak láttán még az sem elképzelhetetlen, hogy valaki egy Google AdSense-re optimalizált weboldalra irányítja az olcsó látogatókat és így próbál ügyeskedni, valamint nyereségre szert tenni. Ez módszer nem feltétlenül felel meg az Adsense szabályzatának, de így is vannak próbálkozók. (AdWords - AdSense viszonylatban)
Hirdetőként érdemes tehát szétnézni az oldalon, de webgazdaként sem veszíthetünk semmit ha regisztrálunk az oldalon. Nem kell ugyanis a reklámfelületre elhelyezni a Webreklámos kódot míg nincs eladva a felület, így azon továbbra is megmaradhatnak a jelenlegi hirdetések. Természetesen szerződést itt is kell kötni, továbbá a számlaképesség is követelmény, ám elég egyetlen partnerrel tartani a kapcsolatot és mindezt nagyon rugalmasan intézhetjük, akár távolról is.
A Webreklámot honlaptulajdonosként fel lehet fogni egy nagy médiaajánlatként, amiben mi adhatjuk meg az árat és minden egyéb paramétert, ám a felületek értékesítésével egy egész csapat foglalkozik helyettünk.
A közeljövőben várhatóan már futó kampányok tapasztalatairól is beszámolhatok itt a Keresőblogon, de szívesen látom mások tapasztalatait is komment formájában.