A szöveges hirdetésekkel eddig még nem foglalkoztam a hirdetők szempontjából ezen a blogon, pedig ez is egy igen érdekes terület.
Egyre többen használják ezeket a hirdetési formákat, hisz olyanoknak is lehetőséget biztosít a megjelenésre, akinek az egyéb hirdetési formák túl költségesek lennének. TV-ben, rádióban, de akár óriásplakáton is nagyságrendekkel magasabb összegtől érdemes csak hirdetni, hisz pusztán a reklámanyag összeállítása, elkészítése is költséges. Ez a költség még az egyszerű bannerhirdetésnél is felmerül és hamar felméri mindenki, hogy el tudja-e készíteni saját maga, vagy másokat kell megbíznia vele.
Az AdWords, Etarget és egyéb szöveges hirdetéseket megjelenítő rendszerekben ez már közel sincs így, hisz rövid reklámszöveget bárki tud írni, ám úgy tűnik azért itt is el lehet követni komoly hibákat.
Ebből fogok most példaként felhozni 2 konkrét esetet, melyet már hónapok óta nap, mint nap látok:
Az alapvető probléma ezzel a hirdetéssel az, hogy nem derül ki belőle mit is kínál a hirdető. Ezzel pont az online reklám egyik legnagyobb előnyét, a célzottságot veszítik el. Mindemellett persze páran pont kíváncsiságból klikkelnek erre a hirdetésre, ami még plusz kiadást is generál, mely aligha eredményez majd üzletet a jövőben. Feltehetően a hiba forrása az lehet, hogy a hirdető úgy gondolta a megadott kulcsszavak behatárolják a témát, ám nem számolt azzal, hogy hirdetése nem csak a Google találati oldalain fog megjelenni, hanem az AdSense rendszerben résztvevő oldalakon is. Ezen könnyen lehet segíteni a hirdetés szövegének átírásával, vagy akár az AdSense-ben megjelenő hirdetések tiltásával is, ám ez utóbbi minden bizonnyal a CPC-t is meg fogja emelni.
Ez a másik eset nem kizárólag az online világra jellemző. Első ránézésre nincs is semmi gond vele, ám ha figyelembe vesszük, hogy hónapok óta változatlan formában találkozni vele, akkor már egyértelmű mi a gond. A rendszeres netezőkben hamar kialakul a negatív vélemény az örökké tartó 3 hét láttán. Egyébként se hiszem, hogy célszerű hosszú hónapokig ugyanazzal a szöveggel hirdetni, de ebben az esetben saját hitelüket is rontják a hirdetés megfogalmazói.
Ami még gyakori hiba az, hogy nem mérjük fel mekkora hasznot fog hozni az adott költségvetésből finanszírozott kampány. Sokan mennek ugyanis arra, hogy sok látogatót szerezzenek és túl vonzó szöveggel írják meg hirdetésüket, ezzel pedig nem csak a fizetőképes valódi érdeklődőket érik el. Sokszor találkozni például az "ingyenen" kifejezéssel a hirdetésekben, ami aztán sok kattintást fog eredményezni, ám ritkán jár bevétellel. Aki ugyanis ingyenes termék, vagy szolgáltatás reményében látogat oldalunkra jóval kisebb valószínűséggel fog bármiért is fizetni, mint az, aki egy olcsó jelzővel megírt hirdetésre kattintott.
Persze előfordulhatnak olyan esetek, mikor az ingyenes kifejezés is célravezető, ám ezt célszerű a hirdetésre érkező látogatók nyomonkövetésével ellenőrizni, például AdWords esetén a Google Analytics-el.
Talán ez a rossz beidegződés még abból adódhat, hogy a múltban a megjelenés alapú hirdetésekhez szoktunk hozzá, ahol az ingyenes szó csak pluszt hozott.
Nagyon nem mindegy hát, hogy a látszólag pofonegyszerű szöveges hirdetéseket milyen módon alkalmazzuk és nagyobb összeg esetén akár még egy tapasztalattal rendelkező külsős megfizetése is kifizetődő lehet.