Friss topikok

Keresés

Bajban a Dmoz!?

2006.11.16. 13:22 harzol2

Gondok vannak az Open Directory Project háza táján, ugyanis immáron több hét óta nem lehet szerkeszteni az oldalakat.
Elég gyakran nézem a dmoz-t, mivel én magam is szerkeszteném a kategóriáimat, de október huszadika óta csak a hibaüzenettel találom magamat szembe. A fórumon ugyan próbálják tájékoztatni a szerkesztőket, de a többi szerkesztő hozzászólásaiba belepillantva nem tűnik bíztatónak a helyzet. Persze mindezt csak az angol fórumon, hisz a magyaron teljes a csend.
Őszintén szólva, ha az ODP-t nem karolták volna fel a nagyobb keresők, elsősorban a Google, akkor már rég bedőlt volna. Rendkívül elavult ugyanis az egész oldal, mind a látogatók, mint a szerkesztők szempontjából.
Feltehetően a mostani gondoknak és a lassú fejlődésnek is legfőbb akadálya a nonprofit jelleg. Ha ugyanis egy tulajdonos anyagi érdekei sérülnének a leállással, akkor már rég rendbetették volna az oldalt.
Kíváncsi vagyok mi fog kisülni az egészből, de elképzelhetőnek tartom, hogy előbb utóbb megvonják a keresők az előjogokat az ODP-től és akkor tényleg leáldozik a legnagyobb jelentőségűnek tartott linkgyűjteménynek.
Persze ehhez nem ártana valami hasonló, ám már web2-es alkalmazás, ami átvenné az ODP helyét.

9 komment

Címkék: odp

A bejegyzés trackback címe:

https://kereso.blog.hu/api/trackback/id/tr5817877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balázs · http://www.netorian.hu 2006.11.16. 14:08:39

Más tma: Nem tudod véletlen tegnap óta miért nem lehet elérni a statgépet?

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2006.11.16. 14:11:09

Először írtak valamit, hogy karbantartás van. Azóta hol működik, hol nem.
Nekem most éppen működik.

szipeter · http://keresomarketing.blogter.hu 2006.11.16. 14:12:21

Hát én őszintén szólva nagyon nem bánnám, ha bedőlnének. Elég érdekesen működik a kategóriák szerkesztése, legalábbis a magyar nyelvűeké.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2006.11.16. 14:17:21

Ennek ellenére én, mint szerkestő se tudtam ez ellen tenni, mert mikor jelentekztem újabb kategóriára, akkor nem kaptam meg.
Az ok az volt, hogy nem raktam fel elég sok saját gyűjtésű linket, az pedig nem elég, hogy azonnal elbírálok minden linkajánlást.
Hát ezek után mondtam azt magamban, hogy elég.
Csinálom (csinálnám) a saját kategóriáimat, de ezen felül senki ne várjon tőlem semmit.
Főleg, hogy ezért az égvilágon semmit nem kapunk. (szemben mondjuk a startlapos reklámfelülettel)

Juhász Attila · http://forumkereso.hu 2006.11.16. 23:18:12

A web mai méretét és növekedési ütemét tekintve nem is csoda hogy a kezdetekben még jól használható és jól karbantartható hierarchikus felépítésű katalógusok szerepe egyre csökken. Egyszerűen képtelenség egy ekkora rendszert hierarchiába szervezni és értelmetlen is.
Ráadásul a weboldalak katalogizálására és könnyen elérhetővé tételére van sokkal hatékonyabb és korszerűbb, ha úgy tetszik web 2-es :) módszer is, a címkézés. A del.icio.us be is bebizonyitotta a módszer életképességét, használhatóság és karbantarthatóság szempontjából is. Nem véletlenül vásárolta fel a Yahoo, minden web katalógusok atyja. Ahogy nőnek a címkézésen alapuló katalógusok, úgy egyre jobban csökkenni fog a hagyományos katalógusok szerepe is. A dmoz jelenlegi helyzete és a Google hozzáállása is ezt támasztja alá.

Patai László · http://www.joomla.hu 2006.11.18. 19:31:11

Azért gondolj bele, több mint 4M site. Mekkora munka kell ehhez... Ezért nem tudok belekerülni, már vagy fél éve próbálkozom. Közben meg ilyen oldalak bent vannak: www.biztostu.hu/ :)

Akos 2006.11.19. 19:16:55

A biztostu.hu egy informatikai biztonsággal foglalkozó, nagyon tartalmas és színvonalas oktatóanyag. (Valószínűleg több joggal szerepel a DMOZ-ban, mint az ott található oldalak 95%-a.)

Ha megnézed a Google cache-t, november 15-én még működött, november 27-én megint fog. Szóval nem pontosan értem, mi bajod van vele.

adamo 2006.11.21. 00:14:35

Heh ZH időszakban karbantartani... normálisak ezek? ;)

Admin · http://www.googletop10.hu 2007.10.03. 16:33:18

A startlap viszonylag működőképes - bár ahogy vesszük. Náluk inkább az új oldalak elbírálásával van kis gond. Nem tudom hogy működik, de amikor szerkesztőnek jelentkeztem (több önálló, elkülöníthető témával) mindet elutasították. Who knows...
süti beállítások módosítása