Friss topikok

Keresés

Miről blogoljunk?

2007.04.23. 22:00 harzol2

Mostanában felmerült bennem, hogy egy ilyen jellegű blogban, mint a Keresőblog miről is kellene írni.
Mikor a Google felvásárolta a DoubleClick-et, akkor megdöbbenve vettem észre, hogy még egy nappal a hír nyilvánosságra kerülése után sem számolt be arról egyik általam olvasott hazai blog vagy hírportál sem. Kapva kaptam hát az alkalmon és megírtam az erről szóló bejegyzést. Persze az ittenivel majdnem egyszerre megjelent a DoubleClick felvásárlás híre más blogokon is, amit ezekután érdeklődve olvastam, hisz egymástól függetlenül születtek. Forrás persze mindig van és azok többnyire angolul írt blogok. Sajnos én közel nem vagyok olyan szinten, hogy egy angol nyelvű szöveget egyetlen olvasás alapján tökéletesen megértsek. Így pedig vagy összecsapom a bejegyzést, vagy többször olvasom az angol szöveget, sőt akár szótározok is.
Talán pont ezért valahogy nem szeretek futószalagon híreket irogatni, bár ez lehet részben az időszűke miatt is. Ha az ember nem tud azonnal megírni egy újdonságot, akkor azt megírja más. Szipeter például igen sok hírrel szolgál a Keresőmarketing blogon és többnyire igen gyorsan. Most nagyon látszik rajta, hogy kevesebb ideje jut blogolni, de szerintem a Keresőblogon is mindenki észlelte, hogy igen nagy időszakok maradnak ki.
Ha pusztán egy hírről van szó amit más már megírt és a blogger nem tud semmi érdemit hozzátenni a saját véleményéből akkor én úgy gondolom, hogy nem érdemes arról írnia. Ez már olyan, mint mikor egy napilap az MTI híreit vágja be csupán azért, hogy kitöltse a helyet.
Persze lehet az is egy hozzáállás, hogy egyeseknek az oldalunk az egyetlen hírforrása a témában, így ha nem írunk valamiről, akkor arról lemaradnak az olvasóink. Ez azonban aligha van így. Aki rendszeres olvasója egy blognak az már most is igen nagy arányban iratkozik fel az oldal RSS csatornájára és ez a jövőben méginkább így lesz.
Ebből pedig két dolog is következik:
- Egyrészt az olvasók több hasonló oldalt is szemmel tartanak és valamilyen szempont alapján aztán kiválasztják melyik bejegyzést olvassák el. Nyilván van aki az adott témáról leggyorsabban tudósító bloggert olvassa, más akár az összest remélve, hogy mindegyik nyújt valami újat a számára.
- Másrészt viszont az olvasók nem tűnnek el, ha egy érdekes hír kimarad kedvenc blogjukon, hisz elolvassák azt máshol, a következő bejegyzésről pedig úgyis értesülnek.
Véleményem szerint pont ez a jó a blogban. Ha az embernek van ideje és kedve írni valamiről, akkor ír róla, ha pedig el van havazva, akkor nem.

4 komment

Címkék: rss blog keresőblog

A bejegyzés trackback címe:

https://kereso.blog.hu/api/trackback/id/tr3162613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.04.24. 12:08:22

Egy dolgot még kifelejtettem , mégpedig azt, hogy van egy apró különbség az amerikai és hazai tech blogok között.
Míg előbbieken szinte teljesen megszűnnek a postok hétvégén, addig idehaza jóval kisebb a számszerű visszaesés.
Ebből azért jól látszik, hogy ami nálunk még teljesen hobbi, az már amerikában részben (vagy egészben) már üzlet is.

Zoltán 2007.05.01. 16:30:40

Sziasztok Tagok!
Megkaptam a mailt de nem találom gogy hol tölthetem le a baromat.
Segítsetek!!!

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.05.01. 17:39:45

Milyen barodat?
Szerintem kissé eltévedtél. :)
süti beállítások módosítása