Újabb céget vásárolt fel a Google. Az online hirdetési piacon szereplő és a tengerentúlon nagy névnek számító DoubleClick megszerzése azért is érdekes, mert eddig az volt a jellemző, hogy a semmiből felbukkanó olyan oldalakat vásárolt meg a Google, melyek valamilyen szinten kiegészítették a keresőóriás addigi szolgáltatásait és merőben újat nyújtottak. Ilyen volt a YouTube, a Picasa, a Writely és még valamilyen szinten az Analytics is.
Most azonban a Google egy 1996 óta működő vállalatot vásárolt fel, mely részben még az egyik legjobban prosperáló szolgáltatásának - az AdSense, AdWords párosnak - is konkurenciája volt. A mintegy 3,1 milliárd dolláros felvásárlás az eddigi legnagyobb a Google történetében és jelentősen meghaladja az előzetesen várt 2 milliárd dollár körüli összeget. A jelenlegi tulajdonos úgy tűnik igen jó boltot csinált, hisz 2 éve még "csak" 1,1 milliárd dollárt fizetett a DoubleClick-ért.
A DoubleClick persze nyújt újat is a Googlenek, hisz nem csak a reklámértékesítéssel foglalkozik, hanem a reklámkiszolgálással is.
Azon túl tehát, hogy a Google új hirdetési felületekre tette rá a kezét még - az AdServer szolgáltatásnak köszönhetően - a nem általa értékesített reklámfelületek jelentős része is hozzájuk fog kötődni.
Persze nem csoda, hogy ilyen magasra szökött fel az ár, hisz újfent a Yahoo és a Microsoft elől kellett elhalászni az eladásra kínált céget.
A Google az eddig sem kis részesedését tehát tovább növelte az online reklámiparban és most már nem csupán a legmeghatározóbb szereplője, hanem szinte egyeduralkodója is annak.