Kezd nevetségessé válni amit a Libri online könyvesboltja művel a partnerprogramjában résztvevő weboldal üzemeltetőkkel.
Október közepéig működött a Libri régi honlapja és azzal együtt a partnerprogram is. Alapvető gondok voltak a rendszerrel, mert nem mérte jól a kattintásokat és nagyon nagy valószínűséggel az azokhoz köthető vásárlásokat sem. Persze ezt nem mindenki vette észre, de azért a komolyabb partnerek minden bizonnyal fennakadtak rajta.
A Libri is sejthette a komoly gondokat, mert új tagokat már nem engedett csatlakozni a rendszeréhez és a reklamáló levelekre is csak olyan válaszokat küldtek, hogy megértésünket kérik és a honlap megújulásakor a probléma meg fog oldódni.
Nos a Libri.hu azóta megújult, ám a partnerprogram még nem indult el. Kezdetben 1 hetes csúszást írtak, ám ez már több, mint egy hónapja volt. Azóta semmi nem történt, legalábbis semmi olyan, ami a program résztvevőit érintené.
A régi linkek most a Libri nyitóoldalára dobják a látogatókat, amivel túl sokat nem veszít az online könyvkereskedés, ám a partnerek egy fillért sem látnak belőle.
Az interneten az egyik legjobban eladható áru a könyv. Nem kell felpróbálni, könnyen szállítható és nem fog minket meglepetés érni, mikor átvesszük. A Libri hamar ráérzett, hogy milyen irányba kell nyitnia és a partnerprogram is nagyban hozzájárult az elért sikerekhez. Sokan kezdték ugyanis "reklámozni" a könyváruházat és a Librinek csak a haszon egy kis részéről kellett lemondania. Legtöbb esetben még arról sem, hiszen, mint minden ilyen programban itt is volt kifizetési minimum, amit a többség nem ért el.
Most azonban a talán legnagyobb internetes könyvkereskedés kockáztatja eddig elért pozícióját, hiszen egyetlen dolog miatt nem esett még bele a virtuális szakadékba, az pedig nem más, mint a komoly konkurencia hiánya.
Tettem egy kis kitérőt a többi online könyvkereskedés honlapjára, de nem igazán találkoztam partnerprogramra utaló jelekkel. Ahol mégis előfordul ilyen, ott valami hihetetlenül el van bonyolítva, vagy szinte megtalálhatatlan. Ráadásul a "konkurencia" oldalai több esetben minőségileg igen gyengék, kínálatuk szegényes, így nem érdemes azokat hirdetni.
Persze a partnerprogramok igen ritkán hoznak komolyabb bevételt az ahhoz csatlakozott tagoknak, de előfordulhatnak kivételek. Ezeknek a kivételeknek a száma viszont idehaza a lehetséges mértéknek is csak töredéke, köszönhetően a könyvkereskedelem területén tapasztalt szerencsétlenkedésnek.
Akik tehát a hazai affiliate lehetőségeit igyekeznének kihasználni, azok reménykedjenek, hogy a Libri (vagy valamelyik komoly vetélytársa) egy használható és működő partnerprogrammal áll elő a közeljövőben.